یادداشتی درباره یک غزل از دوران نوجوانی

به نام خدا با درود به همگی در پی درخواست تعدادی از عزیزانم در کمپین مبارزه با جعلیات ادبی در رابطه با یکی از سروده‌های خیلی قدیمی بنده با مطلع:

هرکسی یاری در این کاشانه دارد؛ من تو را

یک هدف از رفتن میخانه دارد؛ من تو را

که اخیرا در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی به نام حضرت اخوان ثالث بزرگ در حال انتشار است-لازم دیدم که ضمن اعلام تعدادی آدرس در این زمینه، اجمالا نکات و مطالبی را نیز در این رابطه بازگو کنم:

در ابتدا باید عرض کنم که بدون اغراق و خارج از کوچکترین نیت تواضعی، انتشار چنین غزلی ضعیف و فاقد محتوای فنی را به نام شخصیت بزرگی همچون “اخوان” حقیقتا جفای به ایشان می‌دانم و اولین شخصی که چنین خبط و گناه بزرگی را انجام داده و موجب نشر آن شده است باید در این رابطه در پیشگاه وجدان خود و جامعه ادبی و قانون، مسوول و پاسخگو باشد. بر اساس همین امر، لازم است که اعلام کنم که این سروده، که تقریبا دو دهه‌ی قبل متولد شده، در ماه‌های اول راه‌اندازی وبسایت بنده(دوم فروردین ۸۹) منتشر شده است: http://akefekermani.ir/?s=شوریده

http://akefekermani.ir/13890102-2/

و پس از آن نیز با مشخصات بنده به‌عنوان شاعر این شعر، در جاهای دیگری منتشر شده است که از جمله‌ی آن وبلاگ “شاعران و ادیبان کرمان” است که در اردیبهشت سال ۹۰ این شعر را با نام و تصویر بنده منتشر کرد:

http://adibanekerman.blogfa.com/post/8

سپس این سروده باز هم به نام بنده در ۲۵ مهرماه سال ۹۶ توسط سایت ادبی “هم‌قافیه‌باباران” منتشر شده است:

http://hamghafiebabaran.ir/post/هرکسی-یاری-در-این-کاشانه-دارد-من-تو-را

همچنین وبلاگ ادبی_مذهبی “باب‌الحرم” که یکی از بزرگترین مراجع شعر آیینی محسوب می‌شود سال‌ها قبل این سروده را در یکی از صفحات خود درج کرده است:

http://babolharam.mihanblog.com/post/4582

این شعر در برخی سایت‌ها و وبلاگ‌های ادبی و غیرادبی بدون قید نام شاعر نیز درج شده است: به عنوان مثال: سال ۹۵ سایت “خنگولستان”:

http://khengoolestan.com/tag/هرکسی-یک-دلبر-جانانه-دارد؛-من-تو-را/

چندسال قبل سایت کلوپ:

https://www.cloob.com/u/pouya_aryaee/121174592/هرکسی_یاری_درین_کاشانه_دارد،من_تو_را_یک_هدف_از

https://www.cloob.com/u/4030403/124507039/هرکسی_یاری_درین_کاشانه_دارد؛_من_تو_را_یک_هدف

وبلاگ دلبر: http://del-bar.blog.ir/post/Everyone-has-a-sweetheart

و همچنین در برخی شبکه‌های اجتماعی مانند “فیس‌بوک” “ویسگون” و… به همین شکل منتشر شده است:

https://m.facebook.com/man.ye.dardam/photos/a.276005702515101/826182700830729/?type=3

http://wisgoon.com/pin/13502235/

خوب است که عرض کنم تا کنون چندین مرتبه رخدادهای اینچنینی برای بنده بوجود آمده و انتشار برخی از سروده‌هایم به اسم شخصیت‌های بزرگی همچون مرحوم استادشهریار و استاد ابتهاج عزیز و همچنین به نام برخی از شعرای هم‌عصر خودم تازگی ندارد و ان‌شالله در فرصتی مناسب درباره‌ی آنها نیز مطالبی را بیان خواهم کرد. در پایان از دوستان بزرگوارم در “کمپین مبارزه با جعلیات”-که با ایجاد فرصتی مناسب برای بنده زمینه‌ی بیان مطالبی در این‌باره را فراهم ساختند-تشکر می‌کنم و همچنین به دلیل انتشار سروده‌های بی‌‌سر و ته بنده به نام برخی شخصیت‌های بزرگ، از قولِ شخص و اشخاص خاطی، از محضر اساتید و بزرگان ادب سرزمینم عذرخواهی می‌کنم. خاطرنشان می‌کنم این سروده مانند بسیاری از سروده‌های دوران نوجوانی و اوایل جوانی‌ام فقط در پستوی خانه بایگانی خواهد شد.

والسلام

#محمدعلی_عربنژاد_عاکف

سوم مردادماه۹۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
x

شاید بپسندید

مسمومیت دانش‌آموزان

#هوالعزیز گاهی بر سر برخی مسائل اجتماعی و یا حتی اعتقادی با دخترم اختلاف‌نظرهای جدی دارم و برخی مواقع این اختلاف نظرها به بحث‌های جدی کشیده می‌شود و بعضا جدال‌مان بشدت بالا می گیرد، با اینکه برایم آینده و اندیشه‌ی دخترم، خیلی ...

چه کسی جاسوس است؟

چه کسی جاسوس است؟! بدون مقدمه اینکه به‌جای یک عقیق دو عدد به انگشتانش دارد؛ به‌جای یک اثر ، سه اثر سجده بر پیشانی دارد؛ یقه‌ی پیراهنش را هم تا آخر بسته است؛ ته ریش هم دارد؛ حرف هم که می‌زند انگار دکترای ...

تقدیم به مهر

🖤تقدیم به مهر: زمانِ رعد و برق خطبه‌اش، هنگام طوفانش زمین می‌لرزد از آرایه‌های قهرِ پنهانش مدد کن ای قلم! امشب که بی‌پروا زدم دل را به اقیانوس مواجی که پیدا نیست پایانش کتابی مملوِ از فضل است و باید عالَمی عالِم ...