انتشار چهار خاطره از خاطرات جواد عرب نژاد در کتاب «ره یافتگان کوی یار»:

javadArabnejadجلد دوم «کتاب ره یافتگان کوی یار» با تالیف خانم «وجیهه ده شیخی»(۱) صبح اربعین امسال در مراسم یادواره شهدای شهر خانوک(۲) رونمایی شد.

این کتاب ششصد صفحه ای که به همت شهرداری خانوک و زرند و تلاش عده ای از ایثارگران شهر خانوک تهیه و تدوین شده است، شامل زندگینامه، وصیتنامه، خاطرات و معرفی ابعاد شخصیتی شهدای خانوک میباشد.

خاطرات فراوانی در سخن نخست این کتاب آمده است: «…این مجموعه، اگرچه توسط موسسه ی تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدا به نشر رسیده است؛ اما تهیه و تدوین آن نخستین بار توسط «سردار شهید حاج حسین اسدی»(۳) طی سال ۱۳۷۷ آغاز شد، همان سال گروهی با مدیریت ایشان تشکیل و اقدام به جمع آوری آثار و مصاحبه با خانواده های شهدا نمودند و گروه پژوهشی خود را وامدار اطلاعاتی می بیند که برآمده از تلاش های خالصانه و عاشقانه ی این شهید عزیز و گروه همراهش بوده است…»

لازم به ذکر است؛ در میان خاطرات درج شده در این کتاب چهار خاطره از جانباز سرافراز اسلام «حاج جواد عرب نژاد خانوکی »(۴) انتشار یافته است که سه خاطره ی آن مربوط به سید شهیدان خانوک «شهید حاج سیدرضا مهدوی»(۵) و یکی از آنها مربوط به «شهید عبدالله عرب نژاد»(۶) می باشد.

خاطراتی تحت عناوین «غبطه به مقام برادر»، «نهی از منکر»، «معجزه پیراهن شهید» از شهید مهدوی و خاطره ی «قدرت جاذبه» از شهید عبدالله عرب نژاد در این کتاب به نقل از حاج جواد عرب نژاد منتشر شده است.

شرح این خاطرات متعاقبا بطور تفصیل در همین پایگاه اطلاع رسانی منتشر خواهد شد.

***

پی نوشت:

۱) نویسنده ی کتاب

۲) این مراسم در اربعین هر سال در تکیه ابالفضل خانوک با حضور خانواده های شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار می شود

۳) از شهدای حادثه ی پیشین که به همراهی سردار شوشتری به دست گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی به فیض شهادت نائل آمد و به شهدای وحدت و امنیت نام گرفتند.(مسئول سابق و از بنیانگذاران هیات شهدای خانوک)

۴) از مبارزان قبل از انقلاب و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس(پدر مهندس محمدعلی عرب نژاد)

۵) مشهور به سیدعلی مهدوی، فرزند مرحومه بی بی فاطمه السادات مهدوی از بزرگان و عرفای شهر خانوک که یکی دیگر از برادران وی بنام سید احمد مهدوی نیز به شهادت رسیده است.

۶) از شهدای شهر خانوک داماد مرحوم حاج مختار عرب نژاد پدر شهیدان عبدالحسین و محمدکاظم عرب نژاد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
x

شاید بپسندید

مسمومیت دانش‌آموزان

#هوالعزیز گاهی بر سر برخی مسائل اجتماعی و یا حتی اعتقادی با دخترم اختلاف‌نظرهای جدی دارم و برخی مواقع این اختلاف نظرها به بحث‌های جدی کشیده می‌شود و بعضا جدال‌مان بشدت بالا می گیرد، با اینکه برایم آینده و اندیشه‌ی دخترم، خیلی ...

چه کسی جاسوس است؟

چه کسی جاسوس است؟! بدون مقدمه اینکه به‌جای یک عقیق دو عدد به انگشتانش دارد؛ به‌جای یک اثر ، سه اثر سجده بر پیشانی دارد؛ یقه‌ی پیراهنش را هم تا آخر بسته است؛ ته ریش هم دارد؛ حرف هم که می‌زند انگار دکترای ...

تقدیم به مهر

🖤تقدیم به مهر: زمانِ رعد و برق خطبه‌اش، هنگام طوفانش زمین می‌لرزد از آرایه‌های قهرِ پنهانش مدد کن ای قلم! امشب که بی‌پروا زدم دل را به اقیانوس مواجی که پیدا نیست پایانش کتابی مملوِ از فضل است و باید عالَمی عالِم ...